fbpx

Avansert prosjektsalg slik det bør være

S-room ble en gamechanger for innovasjonsbedriften Simtech. De kunne plutselig tenke helt nytt, ettersom det digitale nå både er enkelt nok og nesten like bra som det fysiske.

«Tidligere var vi begrenset av geografi, og solgte kun våre løsninger i deler av Norge», sier daglig leder Øyvind Carlsen.

«Vi har en unik løsning, og ser et stort potensiale for å utvide til resten av Norden, men ettersom salgsprosessen krever så mange prosjektmøter, anså vi risikoen for å være for stor», fortsetter han.

Avanserte salgspresentasjoner kan utføres ved hjelp av S-Room.

«Alt dette endret seg med S-room. Nå har vi etablert oss i både Sverige og Danmark, og det har vært en kjempesuksess. Etter ett år har Sverige faktisk vokst seg større enn Norge, og vi forventer at omsetningen vår dobles det neste året. Alt av både salg- og prosjektledelse gjøres fra vårt S-room her i Oslo, helt uten reisekostnader, og med langt lavere tidsbruk», påpeker Carlsen.

Hva er Simtech?

Simtech er et norsk selskap som lager teknologiløsninger for medisinsk simulering. Dette er løsninger som integreres med både utstyr og programvare hos sykehus, høyskoler og universiteter.

Salgsprosessen er prosjektbasert, og har krevd mange fysiske møter med kunde og andre aktører.

Klikk på lenken for å se et eksempel på simulator fra Ahus.

«S-room er blitt en forretningskritisk løsing for oss. Vi kunne plutselig tenke helt nytt, ettersom det digitale nå både er enkelt nok og kan være like bra som det fysiske. Kundene liker det også. Med webinarer, salgspresentasjoner og prosjektmøter fra vårt S-room, har vi beholdt alt det essensielle fra de fysiske møtene, men effektivisert prosessen for både kunden og oss selv», avslutter han.

«Jeg anbefaler mer enn gjerne S-Room til andre».

Øyvind Carlsen, daglig leder Simtech»